Kategorier:
Hvilke labels har du sat på dit personlige brand?
Dit personlige brand, beskriver det den sande historie om dig?
Som mennesker er vi født til at være sociale væsner, som grundlæggende har behov for fællesskaber af ligesindede.
Det er fundamentalt for vores overlevelse og trivsel, at vi kan føle samhørighed med andre mennesker.
Vi iscenesætter os gennem symboler, som et udtryk for vores grundlæggende værdier.
Gennem disse symboler tiltrækker vi ligesindede.
Andre, der bygger deres liv på samme værdier, holdninger og overbevisning, som vi gør.
Mange tror fejlagtigt, at de ved at sætte en scene op om dem selv som baseres på pyntede eller lånte værdier vil bringe dem tættere på målet om samhørighed.
Derfor er vores personlige branding en uundgåelig del af socialt samspil – hvad enten du søger et nyt job, en ny kæreste eller netværk.
Hvor bevidst er du om din signalværdi i forskellige relationer?
Styrk din tiltrækningskraft – så du ikke snyder dig selv og andre
Ifølge taler og forfatter Simon Sinek lever vi med bristede forventninger og misforståelser om hinanden, fordi vi stiller os på en scene baseret på værdier, som ikke er autentiske i forhold til vores inderste kerne.
Det betyder helt konkret, at vi går, og tiltrækker de “forkerte” relationer, som aldrig vil bringe os tættere på målet om samhørighed. Simpelthen fordi du får tiltrukket eller tiltrækkes af relationer, der ikke har det autentiske værdisæt og livssyn, som du selv har.
Hvis du slører dit selvbillede, sender du de forkerte signaler, der tiltrækker de forkerte relationer, og paradoksalt er, at dem med værdisæt som dig, overser dig.
Du forsvinder simpelthen i mængden!
Hvis du ikke er tro mod dig selv og dine egne værdier, sætter du dig i spil på falske forudsætninger.
Og i sidste ende snyder du dig selv for meningsfulde relationer.
Start allerede nu – nøglen er dig selv
Anbefalingen er, at hvis vi virkelig tør at vise, hvem vi er, så tiltrækker vi også andre med samme værdier. Og det skaber relationer, hvor tillid kan opstå, som i øvrigt er vores biologi.
Det er altså helt fundamentalt, at vi kommunikerer i overensstemmelse, med det vi er.
Derfor handler det om at være helt klar på egne værdier og livssyn, og leve i overensstemmelse med dem. Derved sætter du den rigtige scene, der tiltrækker åndsfæller med samme værdisæt som dig.
Nøglen er, at turde at være tro mod egen historie. For det er først der, det autentiske og troværdige kan opstå. Samhørighed opstår først, når vi indgår i tillidsfulde netværk med samme overbevisning som os.
5 fokuspunkter der styrker dit personlige brand
Vil du blive mere bevidst på din egen personlige branding, så kan du hente inspiration i nedenstående
- Overblik – en grundfortælling om dig selv. Hvad er det fundamentale i din tilværelse?
- Værdier – følelsesmæssige og åndelige. Hvad er de rigtige værdier for dig?
- Egenskaber – evner og muligheder. Hvad er du god til og hvor skal du hen?
- Relationer – til andre mennesker. Hvad er din indgang til andre mennesker?
- Ambitioner – drømme og håb. Hvor skal du hen og hvordan kommer du dertil?
Har du en personlig branding strategi?
Helle, Personlig Matchmaker
Hold dig opdateret